Essie Tour de Finance

Hi everyone!

Quick post today! If you’d like to see a Valentine’s Day nail art check out last week’s post.

Today I will show you swatches of Essie Tour de Finance, from Spring 2012 collection. It’s a hot pink nail polish, almost neon, with very visible blue flashes. Application was super easy although it takes 3 coats for perfect coverage. Finish is incredibly glossy, it looks like having top coat already on.

Photos: two coats, no top coat.

- - -

Ciao a tutti!

Oggi post veloce! Se volete vedere una nail art di San Valentino vi rimando a quella della scorsa settimana!

Molto semplicemente oggi vi mostro lo smalto Essie Tour de Finance, risalente alla collezione primavera 2012 del brand americano. Si tratta di uno smalto rosa acceso, al limite del neon, con riflessi azzurri molto evidenti. La stesura è molto semplice, anche se per una coprenza perfetta servono tre passate. Il finish è incredilmente brillante, sembra quasi di avere già messo il top coat.

In foto: due passate senza top coat.

 

Essie Tour de Finance smalto nail polish

Essie Tour de Finance smalto nail polish

Essie Tour de Finance smalto nail polish

 

This nail polish is really great despite its age. Too bad you never know what you get with Essie. Sometimes their formula is top and sometimes it’s worse than some 99 cents nail polish. Given it’s a quite pricey brand I honestly think it’s unacceptable.

How do you like this shade? And do you have my same opinion about Essie?

- - -

Questo smalto è assolutamente promosso nonostante i suoi 5 anni di età. Peccato che con Essie non si sappia mai cosa aspettarsi, alcuni colori sono top e altri sono peggio di certi smalti da 1€. E col prezzo che ha questo brand in Italia questa altalena di prestazioni è davvero inaccettabile per come la vedo io.

Cosa ne pensate di questo colore? E avete avuto la mia stessa esperienza con gli smalti Essie?

 

Useful links / Link utili:

 

18 Comments

  1. It's so bright! Looks great on you!

    ReplyDelete
  2. 5 anni? Complimenti!
    Io per adesso incrociando le dita con gli smalti Essie ho avuto solo buone esperienze :-)

    ReplyDelete
  3. This polish is having a sating effect and this one is a perfect summery shade! Looks awesome on your nails! <3

    ReplyDelete
  4. Il colore è assolutamente fantastico, fa la sua gran bella figura

    ReplyDelete
  5. io ho alcuni essie comprati e altri adottati...mi ci trovo bene! (spero di non mandarmela da sola ahahah)...in compenso io mi trovo male con gli OPI :|
    bello questo colore! :) <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gli OPI non mi hanno mai dato particolari problemi di stesura, al massimo ne ho beccato un paio che macchiavano causa colore.

      Delete
  6. I agree with you, I have essie nail polishes that I don't like because it's formula. This color would be to bright for me, but I can imagine to were it in the summer period.

    ReplyDelete
  7. Ohhhhhhhh now I want it to be summer! I love it and you've captured its beauty beautifully!

    ReplyDelete
  8. This color is very pretty but the only Essie I own is a glitter topper...lol. I've been bitten by the indie bug.

    ReplyDelete
  9. This color looks really great on you!! I never buy Essie, but that sucks that the formulas are so hit or miss.

    ReplyDelete

Thank you for taking the time to visit my blog! Please feel welcome to leave a comment, it would make my day! If you have a blog in your profile I will come visit you soon, but please do not leave links.
--
Grazie per aver visitato il mio blog. Sappiate che un commento fa sempre piacere :) Per favore non lasciate link, se avete un blog nel vostro profilo lo visiterò al più presto!